Nie ulega wątpliwości, że ludzie obecnie żyją w dość dużym pośpiechu i stresie. Z kolei przewlekły stres ma zdecydowanie negatywny wpływ na zdrowie, zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Stres powoduje w dłuższej perspektywie zaburzenia depresyjne i nerwicowe. Duża część osób zaczyna sięgać po używki. Jak można temu zaradzić?

Na czym polega praktyka medytacji mindfulness?

medytacja mindfulnessMindfulness to całkiem nowa i obiecująca metoda leczenia niemal wszystkich zburzeń psychicznych. Pomaga w walce ze stresem, jak również poprawia ogólny stan zdrowia. Specjaliści od zdrowia psychicznego mówią o wielu korzyściach płynących z medytacji mindfulness. Dzięki praktyce uważności możemy uporządkować swoje emocje i myśli. Czujemy się bardziej sobą, a ponadto nasze ciało się rozluźnia. Uważne przeżywanie chwili obecnej pozwala bardziej cieszyć się życiem. Medytacja mindfulness znacząco poprawia nasze kontakty ze światem zewnętrznym. Przede wszytkim jednak uczymy się, że nasze myśli i przeżywane uczucia nie są nami samymi. Takie podejście otwiera przed nami całkiem nowe perspektywy. Codzienna praktyka uważności nie spowoduje bynajmniej, że wszystkie nasze problemy znikną niczym za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Po prostu nauczymy się z nimi lepiej i efektywniej radzić. Badania naukowe potwierdzają, że codzienna praktyka uważności znacząco łagodzi odczuwany ból i negatywne reakcje emocjonalne. Poprawia się także sen i koncentracja, jak również inne zdolności poznawcze. Znacząco poprawia się również odporność na stres.

Mindfulness to wyjątkowa metoda psychoterapeutyczna, która od niedawna zdobywa coraz większą popularność. Przede wszytkim w swoich założeniach opiera się na filozofii Dalekiego Wschodu. Blisko jej do buddyzmu. Osoby praktykujące jogę również poniekąd z tej metody.