Bardzo często w miejscu, gdzie przeprowadzane są roboty budowlane stawia się zapory drogowe. Na rynku występują zapory pojedyncze, jak i podwójne, a nawet potrójne. Jeśli chodzi o zapory pojedyncze to wyróżnia się zapory u 20a, a także u 20b.

Zalety stawiania zapory drogowej

zapory drogowe u 20aZapory pojedyncze u 20a stawia się do w wzdłuż drogi, natomiast u 20b w poprzek drogi. Różnią się one przede wszystkim szerokością. Zapory drogowe u 20a, jak i u 20b posiadają wbudowane odblaski, które widać z daleka. Każda zapora jest taka sama pod względem kolorystyki. Mają one pasy białe i czerwone. Jednak ważną ich cechą jest to, że każda zaczyna się pasem czerwonym i też takim się kończy. Widać je dzięki temu z daleka. Zaporami drogowymi odgradza się teren na drodze, w którym są przeprowadzane roboty budowlane. Zapory drogowe stawiane na drogach podczas robót budowlanych mają zapewnić bezpieczeństwo osobom uczestniczącym w ruchu drogowym, a także osobom pracujących przy remoncie drogi. Zapory drogowe oznaczają teren budowy drogi. Osoby poruszające się samochodem mają możliwość zobaczenia z daleka, że są jakieś utrudnienia na drogach. Dlatego można uniknąć problemów na drodze, czy pewnych stłuczek. Zawsze możemy wcześniej zareagować. Zapory drogowe są wykonane z trwałego materiału, który jest odporny na promienie UV, a także na zmieniające się warunki atmosferyczne. Zaletą ich jest to, że można je bez problemu przenieść z miejsca na miejsce. 

Zapory drogowe są bardzo popularne i często spotykane na drogach w miejscu remontów. Obecnie jest to pewny środek zabezpieczający przed niebezpieczeństwem. Informuj on, że należy jechać drugą stroną drogi. W okresie letnim bardzo dużo rozpoczyna się robót na drogach, zazwyczaj po zimie droga nie jest w pełni sprawna.