Pierwsze tygodnie spędzone na siłowni bywają często niezwykle trudne. Niedoświadczeni ludzie przychodzący na siłownie często myślą, że idealną sylwetkę wypracują sobie już w ciągu miesiąca.

Początki na siłowni nie należą do najłatwiejszych

piłkarzyki sklepWszelkie ćwiczenia wykonują często w sposób nieprawidłowy, albo efekty chcą osiągnąć zbyt szybko i od razu rzucają się na takie urządzenia jak orbitrek treningowy, bieżnia treningowa czy ławka na siłownie. Zbyt szybkie zaawansowanie treningu sprawia, że bardziej od ciężarków będzie potrzebny nam stół do masażu, aby wymasować nadwyrężone mięśnie, przez co nie będziemy w stanie nawet pograć w piłkarzyki sklep podczas piątkowej imprezy. Od czego zatem powinni zacząć ludzie pierwszy raz pojawiający się na siłowni? Przede wszystkim nie spieszyć się z niczym i mieć świadomość, że na oczekiwane efekty i sylwetkę jaką chcemy mieć, trzeba czekać najczęściej przez kilka miesięcy. Drugą ważną sprawą jest odpowiednie przygotowanie się do ćwiczeń na siłowni. Dobrze by było przed podjęciem ćwiczeń chociażby w domu wykonywać ćwiczenia takie jak pompki, przysiady czy skłony. Nie zaszkodzą też krótkie sesje biegania. Chodzi o to, aby stopniowo przygotować nasze ciało do wysiłku fizycznego, aby rozpoczęcie ćwiczeń na siłowni było dla nas przede wszystkim przyjemnością, a nie katorgą zakończoną urazami oraz kontuzjami. Musimy także pamiętać, że każdy trening na siłowni musimy rozpocząć od rozgrzewki. Przez pierwszy miesiąc powinniśmy się dokładnie zaznajomić z urządzeniami dostępnymi na siłowni i nauczyć się prawidłowego wykonywania wszystkich ćwiczeń. Często zdarza się, że ćwiczenia wykonujemy w sposób zły technicznie lub dobieramy sobie zbyt małe lub zbyt wysokie obciążenia co może prowadzić do braku efektywności treningu lub nawet do kontuzji. W każdej dobrej siłowni powinien znajdować się trener, który ma obowiązek pomóc nam i pokazać w jaki sposób korzystać z urządzeń i powinien dobrać do nas odpowiednie zestawy ćwiczeń. Przed wybraniem się na siłownie musimy także odpowiednio się na takie ćwiczenia zaopatrzyć.

Potrzebny będzie nam stosowny strój do ćwiczeń, ręcznik pod prysznic oraz ręcznik jaki będziemy kładli np. na ławkę na siłowni. Niezbędne będą także zapasy wody lub napojów energetycznych, które wspomogą nasz trening.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *