Często zdarza się, że słyszymy jakąś piosenkę, która brzmi znajomo. Wiemy, że gdzieś już ją słyszeliśmy, ale nie potrafimy skojarzyć gdzie. Nie widzimy przed oczami teledysku, nie przypominamy sobie, byśmy kiedykolwiek słyszeli wcześniej o tym wykonawcy, albo znali tytuł utworu.

W sieci są specjalnie miejsca, gdzie możemy dostać muzykę do wielu projektów

muzyka do filmówJest duże prawdopodobieństwo, że ten utwór pochodzi z reklamy. Znamy jego melodię, ale nie wiemy kto to śpiewa, znamy obrazy reklamy, ale nie oficjalny teledysk (jeśli takowy istnieje). Podobnie ma się muzyka do gier. Znamy często te dźwięki, ale nie zawsze przypominamy sobie z jakiej gry pochodzą. Czasem zdarzają się takie uniwersalne odgłosy, które każdy zna, takie jak odgłos włączania komputera, muzyka do prezentacji w PowerPoincie, czy wyskakujące okienko błędu. Reklamy jednak korzystają przede wszystkim z muzyki. Mogą to być utworu już znane, często pojawiają się wtedy, gdy twarzą produktu jest znany muzyk. Mogą to tez być utworu nieznane np. z royalty free music, które dzięki reklamówce zostają rozpoznawalne. Jest to dobry patent marketingowy dla młodych twórców. Dzięki temu, że spot telewizyjny lub radiowy będzie zawierał ich utwór mogą stać się rozpoznawalni, a może nawet podpisać kontrakt płytowy? Ciężko powiedzieć czy royalty music pomogło komuś w karierze, bo chyba nie ma badań na ten temat. Być może okazałoby się, że niektórzy młodzi kompozytorzy zaczynali od dawania swoich utworów do banków muzyki, żeby inni o nich usłyszeli, a teraz muzyka do filmów to ich chleb powszedni? Trzeba by było to sprawdzić. Reklama jest, no cóż, reklamą dla kompozytorów, którzy dzięki niej mogą się wybić.

W obecnych czasach trzeba szukać takich alternatywnych rozwiązań dla promowania swojej twórczości jak royalty free music, żeby zdobyć rozpoznawalność. To tanie rozwiązanie, a może okazać się skuteczne.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *